Hechte teams en klantcontact
Wat Bertus het meest waardeert aan Moba is de collegialiteit. “Bij service zijn we nog steeds een hele hechte club. Dat is belangrijk, anders hou je het niet zo lang vol.” Ook het klantcontact geeft hem veel voldoening. “Er is niets leukers dan de klant weer blij achter te laten.”
Een memorabel moment? “Ik moest om zes uur ’s ochtends naar Zuid-Duitsland rijden voor een probleem. Na een kwartier liep de machine alweer. De klant was zó blij, dat hij me schnaps en een kratje bier aanbood.”
Van servicemonteur naar coördinator
Na dertig jaar als servicemonteur werkt Bertus nu als Service Coordinator Planning & Work Preparation. “Heel veel collega’s komen naar me toe voor informatie. Dat is leuk om te doen en ik vind het leuk om dingen te delen.” Hij is soms ook betrokken bij de verkoop van systemen. “Zo heb ik onlangs voor een grote order geholpen met het voorwerk voor de juiste oplossing, waarbij het ging om een nieuw pand, de hele opzet en inrichting.“
Daarnaast is hij een vaste kracht op beurzen wereldwijd: van Atlanta, Hannover en Utrecht tot Den Bosch. “Ik doe de opbouw en help met het draaien van de beurs. Heel intensief, maar ontzettend leuk.”
Een leven bij Moba
Na 46 jaar bij Moba heeft Bertus geen moment spijt gehad. “Als ik het opnieuw zou moeten doen, zou ik het weer doen.” Hij is niet de enige: “Niemand kijkt hier raar op van 46 jaar bij Moba, want er zijn er veel meer die hier lang werken of gewerkt hebben. Er zijn nog collega’s die tegelijk met mij begonnen zijn, zelfs op dezelfde dag. Dat bewijst dat Moba een werkgever is waar je je thuis voelt.”